Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Jane Karlsson - 9 februari 2014 23:54

I lördags åkte jag och barnen till Karlskogas badhus på förmiddagen, där vi träffa Hedda med föräldrar :) gick hur bra som helst och roligt hade de. Sen kom vi hem och Lenko sluta jobbet så då blev det träning och sen dusch nummer 2. Efter det blev det lite lördags mys med barnen. Sen gjorde jag kladdig kladdkaka som vi hade till efterrätt på kvällen då vi var bjudna hem till Jesse o Jörgen på god kycklinggryta! Och schlager förstås! Sen blev det en flaska vin och lite danssugna blev vi så vi åkte ner till Harrys kl 1 och dansa av oss en timme. Det var en lyckad kväll med gott sällskap tyvärr så var Lenko tvungen att åka hem tidigare för vi hade barnvakt till 12 och han var nykter, så han tog barnen i morse så jag låg i sängen till efter 11, vilket inte händer i vanliga fall men det var gött! Sen blev det att gå ut å käka pizza med barnen och tog en promenix. En skön söndag helt enkelt.

Sen måste jag lägga ut ett recept på en super lätt indisk gryta.

För 4 pers
5 kycklingfiléer
4dl matlagningsyougert
En gul lök
En rödpaprika
En gulpaprika
Mangoshatny (stavfel)
Tandorimix (kryddblandning) (smaka av hela förpackningen blir stark)
Två svärtar soya

Först steker man kycklingfiléerna i bitar, lägger i löken, sen paprikan när dem är lite halv mjuka häller man i matlagningsyougerten, tandorimix, mangochatnyn, soyan rör om och och låt stå i 10 min på svag värme. Gott att servera med ris, nanbröd och raita sås( en kryddblandning som man blandar med 2dl matlagningsyougert. )
Super gött! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards